Zadbaj o zdrowie porady

Zdrowie – jak o nie dbać?

O własnym zdrowiu przypominamy sobie wtedy, gdy zaczyna się psuć. Stres, obowiązki, szkodliwe środowisko i obciążenia genetyczne to czynniki, nad którymi nie mamy kontroli. Mamy jednak wpływ na styl naszego życia, a ten powinien być zdrowy.

Odporność, sprawność fizyczna, energia do działania, pozytywne nastawienie do świata i harmonia wewnętrzna świadczą o dobrym zdrowiu. Co zrobić, aby to osiągnąć? Oto 10 porad, jak zadbać o swoje zdrowie.

 1. Zdrowie na talerzu

I nie chodzi tu o dietę, ale zdrowy rozsądek i różnorodność. Tak naprawdę na naszych talerzach powinno znaleźć się wszystko – owoce i warzywa, mięso i ryby, kasze i makarony, biały chleb i razowe bułki. Ważne jest, by posiłki przygotowywać samemu w domu, nieczęsto jeść na mieście czy korzystać z gotowych produktów do podgrzania.

2. Woda – ile pić?

Woda zasługuje na osobny punkt na naszej liście, ponieważ wciąż pijemy jej za mało. Absolutne minimum to 2 litry dziennie, nie licząc kawy, herbaty czy soków. Nawadnianie wspomaga procesy zachodzące wewnątrz organizmu i jednocześnie wypłukuje zalegające toksyny.

3. Sport to zdrowie

…i nie jest to pusty frazes. Wysiłek fizyczny:

  • obniża poziom cukru we krwi,
  • reguluje metabolizm,
  • dotlenia organizm,
  • pomaga schudnąć.

Ponadto sport, niezależnie, czy uprawiamy jogging, zumbę czy crossfit, przyczynia się do produkcji hormonu szczęścia.

4. Spacer dla zdrowia

Jeżeli chcemy zadbać o swoje zdrowie, przebywajmy na świeżym powietrzu jak najczęściej. Codzienny spacer, nawet kilkunastominutowy, ma zbawienny wpływ na naszą odporność i kondycję. Nie przejmujmy się pogodą, wystarczy ciepło się ubrać.

5. Dbanie o wypoczynek

Umiejętne wypoczywanie jest istotne dla pracy naszego organizmu, w szczególności dla systemu nerwowego. Regenerujący sen doda nam sił do działania kolejnego dnia, poprawi naszą koncentrację i odporność na infekcje. Śpijmy co najmniej 7 godzin dziennie!

Zdrowie jak o nie zadbac

6. Wylecz to

Jeżeli dopadnie nas przeziębienie lub grypa, skorzystajmy z metod naszych babć i przeleżmy chorobę w łóżku. Po pierwsze, nie zarazimy innych, a po drugie wyleczymy infekcję do końca. Niedoleczone choroby, nawet te z pozoru niegroźne, mogą skutkować poważnymi powikłaniami. Chcąc dbać o zdrowie, musimy skutecznie walczyć z chorobami do końca.

7. Zadbaj o zdrowie już dziś

Wybierz się na badania profilaktyczne. Podstawowe badania krwi i moczu oraz wizyta kontrolna u dentysty to naprawdę minimum, o którym należy pamiętać co roku. Pamiętajmy, że lepiej zapobiegać niż leczyć.

8. Dbasz o zdrowie – rzuć nałogi

Kieliszek czerwonego wina ma dobry wpływ na nasz układ krwionośny, ale regularne picie alkoholu sieje spustoszenie w naszym organizmie. O zatrważających skutkach palenia papierosów nie musimy przypominać. Zgubne nałogi należy definitywnie rzucić, a słabości jak kawa czy słodycze – ograniczyć.

9. Suplementy dla zdrowia

Preparaty witaminowe pozwalają na uzupełnienie brakujących w naszym organizmie składników. Warto sięgnąć po suplementy diety, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, aby wzmocnić system immunologiczny i zadbać o zdrowie.

10. Przyjemność na zdrowie

Słodkie lenistwo, kawałek czekolady, drink z przyjaciółmi czy dobra komedia – sprawianie sobie przyjemności pomaga rozładować stres i dodaje energii. Pozytywnie wpływa na samopoczucie, dzięki uwalnianiu endorfin. Pozwalajmy sobie na przyjemności, wyjdzie to nam na zdrowie!

2 lata ago

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *